Λεωφ. Ηρακλείου 396 Ηράκλειο, Αττικής T.K 141 22 | info@safest.gr | ✆ +30 210 223 7501

Ο πρώτος θάνατος πεζού από αυτοκίνητο – ρομπότ

Την πιλοτική δοκιμή αυτόνομων οχημάτων στις ΗΠΑ σταματά η Uber μετά από το θανατηφόρο ατύχημα με πεζό που σημειώθηκε την Κυριακή το βράδυ. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του www.abc.net.au το όχημα της Uber χτύπησε για άγνωστους μέχρι τώρα λόγους και τραυμάτισε θανάσιμα 49χρονη γυναίκα η οποία επέβαινε σε ποδήλατο και διέσχιζε δρόμο στην Αριζόνα.

της Βίκυς Γερασίμου

 

Μετά από το περιστατικό η εταιρεία Uber ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την πειραματική κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό από τις περιοχές Φοινιξ, Πίτσμπουργκ, Σαν Φρανσίσκο και Τορόντο. Το θύμα του τροχαίου είναι η Elaine Herzberg που χτυπήθηκε από το αυτόνομο όχημα Volvo XC90 SUV το οποίο κινούταν με 65 χλμ την ώρα.

Σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές το όχημα ήταν σε αυτόνομη λειτουργία, υπήρχε ωστόσο χειριστής αλλά δεν υπήρχαν επιβάτες. Η αστυνομία μάλιστα διερευνά εάν ο χειριστής αντιλήφθηκε το θύμα και μείωσε την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Μετά από το ατύχημα η 49χρονη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου και κατέληξε. Η Volvo επιβεβαίωσε ότι το όχημα με το οποίο έγινε το τροχαίο ήταν δικό της, ωστόσο επισήμανε ότι δεν ήταν δικό της το λογισμικό.

Σημεία που πρέπει να επισημάνουμε στην εξέλιξη αυτή είναι πρώτον ότι όταν αναφερόμαστε στα λεγόμενα αυτοκίνητα ρομπότ μιλάμε για μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων, στην οποία δραστηριοποιούνται εταιρείες όπως η General Motors, Uber, Alphabet κ.α.

Τα οχήματα χωρίς οδηγό και οι τεχνολογίες που έχουν βρίσκονται προς το παρόν σε φάση πειραματική και σύμφωνα με τους δημιουργούς τους αναμένεται μετά από μία 15ετία που η χρήση τους θα έχει διευρυνθεί να μειώσουν σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα και τους θανάτους και να δημιουργήσουν ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για τους πεζούς και τους επιβαίνοντες. Την έκβαση σε όλο αυτό θα τη δούμε μόνο στην πράξη. Δεν πρέπει ωστόσο να παραβλέψουμε τα ζητήματα που εγείρονται σχετικά με το τι γίνεται όταν μία μηχανή δεν υπακούει στον ανθρώπινο χειρισμό σε περιπτώσεις που το λογισμικό δεν ανταποκρίνεται όπως έχει σχεδιαστεί , “τις πταιει” όταν ένα αυτόνομο σύστημα χακάρεται, ποιος τελικά φέρει την ευθύνη σε μία αρνητική εξέλιξη – η αυτοκινητοβιομηχανία ή εταιρεία λογισμικού(;) -και με ποιο νομικό πλαίσιο θα γίνεται η ασφάλιση των αυτοκινήτων αυτών.

Οφείλουμε να πούμε ότι αν και τα οχήματα χωρίς οδηγό που κυκλοφορούν είναι πολύ λίγα σε σχέση με τα συμβατικά σύμφωνα με τις αρχές το 2017 έχουν καταγραφεί 5.984 θάνατοι στις ΗΠΑ πεζών, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που ένας θάνατος πεζού συνδέεται με αυτόνομο όχημα. Ο Edward Markey, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών αναφέρει ότι “το τραγικό αυτό ατύχημα μας δείχνει ότι πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί όταν δοκιμάζουμε τεχνολογίες αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους”

 

Πηγή:  www.insurancedaily.gr

 

Scroll to top