Λεωφ. Ηρακλείου 396 Ηράκλειο, Αττικής T.K 141 22 | info@safest.gr | ✆ +30 210 223 7501

Ανανέωση Ασφάλισης Αυτοκινήτου – Δοκιμάσαμε διαφορετικά κανάλια διαμεσολάβησης και σας λέμε τη γνώμη μας

Την περασμένη εβδομάδα είχα την εντύπωση ότι λήγει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του αυτοκινήτου μου οπότε και κίνησα τις διαδικασίες για να το ανανεώσω.

του Νίκου Μωράκη

Όντας δημοσιογράφος που ασχολούμαι κυρίως με θέματα της Ιδιωτικής Ασφάλισης και από «διαστροφή» του επαγγέλματος, συνηθίζω κάθε εξάμηνο ή χρόνο, στην ανανέωση της ασφάλισής μου στο αυτοκίνητο, να αλλάζω εταιρεία για να έχω προσωπική εμπειρία άρα και άποψη.

Τα τελευταία 4 χρόνια έχω ασφαλιστεί στην Εθνική Ασφαλιστική, στην Groupama, στη Hellas Direct και τώρα στην Ευρωπαϊκή Πίστη. Έχω χρησιμοποιήσει Ασφαλιστικό διαμεσολαβητή αλλά και πλατφόρμα πολυτιμολόγησης όπως και direct κανάλι.

Θέλω… σε βάθος χρόνου, να «δοκιμάσω» όλα τα κανάλια διαμεσολάβησης και διαφορετικές Ασφαλιστικές εταιρείες. Μέχρι στιγμής, και χωρίς να έχω κάποιο σοβαρό τροχαίο στο ιστορικό μου παρά μόνο μικροζημιές (θραύση κρυστάλλων, μηχανικές βλάβες άρα και χρήση οδικής βοήθειας και σκασμένα λάστιχα) όλες οι εταιρείες μού παρείχαν εξαιρετική εξυπηρέτηση. Direct & μη, μέσω παραδοσιακού διαμεσολαβητή αλλά και μέσω πλατφόρμας πολυτιμολόγησης. Ίσως παίζει ρόλο που είμαι «άνθρωπος της αγοράς» και άρα ξέρω τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν όμως αυτό με καθιστά ακόμα πιο απαιτητικό στις υπηρεσίες που ζητάω. Έτσι δεν είναι;

Συνεχίζουμε

Στην ιδέα λοιπόν ότι πρέπει να ανανεώσω το συμβόλαιό μου κάλεσα τον Ασφαλιστή μου να τον ενημερώσω ότι θέλω να αλλάξω εταιρεία (στο concept του «ρεπορτάζ» που κάνω) αλλά και να του εκφράσω το παράπονό μου που δεν με ενημέρωσε ότι «λήγει» το συμβόλαιό μου με τον κίνδυνο να μείνω ανασφάλιστος.

Η απάντησή του με «άδειασε» και τον παραδέχτηκα. «Νίκο», μου λέει, «το συμβόλαιό σου λήγει τον άλλον μήνα. Επίσης να σε ενημερώσω ότι έχεις συμφωνήσει για πάγια εντολή άρα και αυτόματη ανανέωση του συμβολαίου σου»Είχε δίκιο. Το είχα ξεχάσει. Τον περασμένο χρόνο είχα συμφωνήσει για ετήσιο ασφάλιστρο και για πάγια εντολή κάτι που μου εξασφάλισε δυο διαφορετικές εκπτώσεις στο συμβόλαιό μου. Οπότε και αποφάσισα να παραμείνω στην Ευρωπαϊκή Πίστη.  

Το κόστος του συμβολαίου μου; €363.93 ευρώ ετήσιο ασφάλιστρο.  

Καλυπτόμενοι κίνδυνοι; 

  • Σωματικές βλάβες
  • Αστική ευθύνη εντός φυλασσόμενων χώρων
  • Υλικές ζημιές τρίτων
  • Πυρός & τρομοκρατικές ενέργειες
  • Προσωπικό ατύχημα
  • Φυσικά φαινόμενα
  • Μερική/ολική κλοπή
  • Θραύση κρυστάλλων
  • Οδική βοήθεια
  • Πολιτικοί κίνδυνοι
  • Νοσοκομειακή περίθαλψη από τροχαίο ατύχημα
  • Νομική προστασία
  • Φροντίδα ατυχήματος
  • Προστασία από ανασφάλιστο όχημα
  • Ίδιες ζημιές (συνέπεια κακόβουλων ενεργειών)
  • Αντικατάσταση οχήματος

Αποφάσισα όμως, στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής μου ιδιότητας, να κάνω ένα research online. Να δω τι παρέχουν οι λοιπές εταιρείες στο διαδίκτυο για ένα VW Golf tsi Bmt Generation 105h DSG 5θυρο του 2013 με εμπορική αξία περίπου €9.500 που είναι δηλωμένο στην Αθήνα, Αττικής και με οδηγό άνδρα ηλικίας 29 ετών χωρίς ιστορικό ατυχημάτων με 10 έτη δίπλωμα οδήγησης.

Πρώτα δοκίμασα την Anytime. 

Για τις ίδιες καλύψεις στο site της anytime (value πακέτο) η τιμή υπολογίστηκε στα €392,25 το χρόνο ή 32,69 το μήνα με επιλογή το πρόγραμμα bythemile (ασφάλιση βάσει των χιλιομέτρων που κάνω) που διαμόρφωνε την τιμή στα €210,92 το χρόνο. Για να είμαι ειλικρινής δεν προχώρησα στην αγορά του πακέτου που πιθανόν να υπήρχε και έκπτωση στην περίπτωση πάγιας εντολής. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μου παρείχε και την 24ωρη «Γραμμή Υγείας 1010».

Διαβάστε επίσης: 11 σημεία του disruption στην ασφάλιση που πρέπει να ξέρετε

Στη συνέχεια προσπάθησα να ασφαλιστώ (ξανά) στη Hellas Direct. Έβαλα πινακίδα & AΦΜ που μου ζητήθηκε. Τίποτα. Δοκίμασα άλλες δύο φορές πάλι τίποτα. Επικοινώνησα μαζί τους μέσω του live chat που έχουν στο site τους όπου με ενημέρωσε η «Μαρίνα»:

«Όπως σε είχαμε ενημερώσει τον Απρίλιο του 2017, θα ήθελα να σε ενημερώσω εκ νέου ότι έχουμε αξιολογήσει τη μέχρι τώρα συνεργασία μας και βάσει των Όρων μας και της σχετικής νομοθεσίας δε θα προχωρήσουμε στην ανανέωση του συμβολαίου σου».

Είναι αλήθεια. Το 2017 η Hellas Direct μου είχε ανακοινώσει μέσω e-mail ότι στην ανανέωση δεν θα με ξανα – ασφαλίσει καθώς είχα υπερβεί κατά πολύ το κόστος από θραύση κρυστάλλων. Βέβαια από τότε έχουν περάσει δυόμιση χρόνια και έχω αλλάξει διεύθυνση και από το κέντρο της Αθήνας που ζούσα (βασικός λόγος που μου έσπαγαν το φινιστρίνι του αυτοκινήτου) στα νότια προάστια της πόλης. Στην Ασφαλιστική βέβαια δεν το γνωρίζουν αυτό αλλά απ’ ότι φαίνεται δεν το θεωρούν σημαντικό οπότε… (black list forever). Επίσης όταν έβαζα την πινακίδα μου και το ΑΦΜ μου δεν εμφανιζόταν κάποια σχετική ενημέρωση. Απλά με επανέφερε το σύστημα στην αρχική σελίδα. Έπρεπε να ρωτήσω για να μάθω.  

Επόμενο site, Insurancemarket.gr.

Είχα ξανά ασφαλιστεί μέσω του site τους στο παρελθόν οπότε δεν «άργησα» να δω εταιρείες και να συγκρίνω προγράμματα. Έβαλα πινακίδα, συμπλήρωσα κάποια βασικά στοιχεία και βρέθηκα στον πίνακα σύγκρισης των εταιρειών. Οι επιλογές μου ήταν οι ίδιες με τις προηγούμενες εταιρείες. Οι βασικές καλύψεις μαζί με τις πιο γνωστές προαιρετικές. Εδώ τα πράγματα αρχίζουν και περιπλέκονται καθώς οι τιμές ποικίλουν ακόμα και στην ίδια Ασφαλιστική εταιρεία ανάλογα με το ύψος της απαλλαγής αλλά και το καλυπτόμενο κεφάλαιο. Διαπίστωσα επίσης ότι κάποιες εταιρείες είχαν κάποιες παροχές όπως «Αντικατάσταση Ελαστικού, ταξιδιωτική βοήθεια, Αερόσακοι, Ζώνες Ασφαλείας, Αντικατάσταση κατεστραμμένων κλειδαριών, Οικοσκευή, απώλεια – κλοπή εγγράφων κ.ά.» που άλλες δεν είχαν και αν και δεν τις είχα ζητήσει – προεπιλέξει – υπήρχαν μέσα στα συμβόλαια που διάλεγα.

Για τη διευκόλυνσή μου επέλεξα 5 τιμές Ασφαλιστικών εταιρειών για να τις συγκρίνω.  Κάποιες πιο φτηνές από το συμβόλαιο που έχω σήμερα στην Ευρωπαϊκή Πίστη και κάποιες όχι, με την κάθε μια όμως να έχει τα δικά της «ψιλά γράμματα» και τη δική της σύνθεση πακέτου. Οι τιμές που βρήκα ποίκιλαν από 270,48 μέχρι και τα 434,12.  

Τέλος, επισκέφτηκα και την νεοεισαχθείσα πλατφόρμα στο χώρο της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης Cosmote Insurance.  

Η ίδια εικόνα. Μόνο που εδώ οι τιμές ποίκιλαν πάλι από €270,48 μέχρι και €540.58. Συνέκρινα ξανά 4 εταιρείες, διαφορετικές από αυτές που είχα συγκρίνει στην προηγούμενη πλατφόρμα και σημείωσα τις διαφορές από εταιρεία σε εταιρεία. Εύκολα, γρήγορα και από την άνεση του γραφείου μου. Δεν παρατήρησα καμία «βαρβάτη» διαφοροποίηση που να μη δικαιολογεί την αυξομείωση στις τιμές. Η λογική απλή. Μεγάλες απαλλαγές και χαμηλότερα κεφάλαια δημιουργούσαν φτηνότερα συμβόλαια.

Συμπέρασμα;  

Ειλικρινά Κουράστηκα. ‘Όχι από τα site που επισκέφτηκα και από την εμπειρία που είχα σαν χρήστης αλλά από το βομβαρδισμό πληροφοριών στο σύνολο της έρευνάς μου. Εκεί κατάλαβα πόσο σημαντικό ρόλο παίζει και το brand της εταιρείας. Γιατί καλή η αναλυτική πληροφόρηση για τις υπηρεσίες που λαμβάνεις αλλά όταν όλα αρχίζουν και σου μοιάζουν ίδια απλά επιλέγεις το brand που σου είναι πιο οικείο.

Αυτή η έρευνα μου πήρε περίπου μια μέρα σε σημειώσεις, συγκρίσεις και στο να συμπληρώνω προσωπικά μου στοιχεία. Βρήκα 10 διαφορετικές τιμές από 10 διαφορετικές Ασφαλιστικές εταιρείες – για τις ίδιες καλύψεις (εξαιρουμένης αυτής που είμαι ασφαλισμένος) και ομολογώ πως αν και δημοσιογράφος σχετικός με το αντικείμενο μπερδεύτηκα. Έφτασα στο σημείο να απορήσω πώς ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής που έχει σύμβαση με παραπάνω από 7 – 8 εταιρείες μπορεί να παρακολουθεί όλα τα πακέτα και παράλληλα να κάνει και ανάπτυξη εργασιών. Θέλει πολύ διάβασμα. Μου φάνηκε απίθανο. Και όμως συμβαίνει. Είναι πολλοί οι επαγγελματίες. Και σε αυτό το σημείο απόρησα. Διότι, για να τα βρίσκω σκούρα εγώ – που είμαι και σχετικός – ένας ενδιαφερόμενος προς ασφάλιση τι κάνει;

Μήπως τελικά αυτή η υπερβολική «έκθεση» του καταναλωτή σε όλα αυτά τα στοιχεία είναι υπερβολική; Και με ποια κριτήρια επιλέγει ο πελάτης ασφάλιση αυτοκινήτου online; 

  • Το κάνει γιατί του έχουν πει ότι είναι πιο φτηνά; Αφού δεν είναι. Αυτό το διαπίστωσα από μόνος μου.
  • Το κάνει γιατί δεν θέλει να έχει «φυσική επαφή» με έναν επαγγελματία; Ίσως. Αλλά δεν είμαστε και βορειοευρωπαίοι. Μας αρέσει σαν λαός η ανθρώπινη επαφή.
  • Μήπως το κάνει για να γλιτώσει χρόνο; Και πάλι ίσως. Αν δεν κάνει σχολαστική έρευνα μπορεί να ασφαλιστεί στην κυριολεξία σε 5’.
  • Το κάνει γιατί μπορεί; Ναι, πολύ πιθανό.

Μήπως όμως στην τελική το να απευθυνθείς σε έναν Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή και να εμπιστευτείς τις γνώσεις του ωφελεί στο να γλιτώσεις χρόνο; Στο να Ασφαλίσεις το αυτοκίνητό σου χωρίς να αποκτήσεις «πτυχίο» στην ασφάλιση αυτοκινήτου; Από την άλλη σε ελεύθερη αγορά ζούμε και αφού ο καταναλωτής έχει αποδεχθεί ότι το ζητάει – το θέλει σαν υπηρεσία – τότε πρέπει και να μπορεί να ασφαλιστεί μόνος του με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 

 

Πηγή:  www.insurancedaily.gr

 

Scroll to top