Λεωφ. Ηρακλείου 396 Ηράκλειο, Αττικής T.K 141 22 | info@safest.gr | ✆ +30 210 223 7501
4565435364

Γιατί ο ΣτΚ έκρινε σε ασφαλιστική αποζημίωση οχήματος ότι δεν χρειάζεται δήλωση στην αστυνομία.

Η ασφαλιστική εταιρεία αποζημίωσε τον ιδιοκτήτη και δεσμεύτηκε να επανεξετάσει τον επίμαχο όρο.

Καταχρηστικό έκρινε ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ) όρο σε ασφαλιστήριο συμβόλαιο οχήματος ο οποίος προέβλεπε ότι δεν αποζημιώνεται ο ιδιοκτήτης σε περίπτωση ζημιάς αν δεν υπάρχει σχετική δήλωση του ατυχήματος σε αστυνομική ή άλλη αρμόδια αρχή.

Η συγκεκριμένη υπόθεση αναφέρεται στην έκθεση της ανεξάρτητης αρχής που δημοσιεύτηκε πρόσφατα και αφορά σε υποθέσεις του 2019.

Εν προκειμένω εδώ η ασφαλιστική εταιρεία αρνήθηκε την καταβολή αποζημίωσης, εμμένοντας στην αναγκαιότητα προσκόμισης εκ μέρους του ασφαλισμένου γραπτής δήλωσης από αστυνομική ή άλλη αρμόδια Αρχή περί γνωστοποίησης του συμβάντος (τροχαίου ατυχήματος).

Σχετικώς, η εταιρεία επικαλέστηκε όρο του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, δυνάμει του οποίου η παράλειψη προσκόμισης του ως άνω δικαιολογητικού οδηγούσε σε απαλλαγή της από την καταβολή του ασφαλίσματος.

Όπως αναφέρει ο Συνήγορος του Καταναλωτή η συγκεκριμένη συμβατική πρόβλεψη, είναι καταχρηστική καθώς η η ζημιά συνέβη κατά την έξοδο του οχήματος από θέση στάθμευσης. Η αρχή έκρινε ότι επειδή δεν εμπλέκεται άλλο όχημα, δεν ήταν σκόπιμη η επέμβαση της Αστυνομίας στο περιστατικό.

Ειδικότερα, κατά την άποψη που εξέφρασε η Αρχή, “συμβατικές ρήτρες που συνομολογούνται συνήθως με τη μορφή γενικών όρων και προβλέπουν έκπτωση του ασφαλισμένου, δηλαδή απαλλαγή του ασφαλιστή σε περίπτωση μη παροχής των αναγκαίων πληροφοριών και εγγράφων που σχετίζονται με τις περιστάσεις και τις συνέπειες της επέλευσης του κινδύνου που του ζητάει ο ασφαλιστής, μπορεί να κριθούν άκυρες, διότι περιορίζουν τις ανειλημμένες συμβατικές υποχρεώσεις και ευθύνες του προμηθευτή. Εκτός αυτού, για να αποφύγει την καταβολή του ασφαλίσματος, η εταιρεία θα πρέπει να επικαλεστεί και να αποδείξει ότι προκύπτει ζημία της από τη μη προσκόμιση της ανωτέρω αιτούμενης δήλωσης, η οποία ζημία να ισοδυναμεί με το οφειλόμενο ασφάλισμα. Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή στην υπόθεση, η εταιρεία κατέβαλε το ποσό της αιτούμενης αποζημίωσης στον ασφαλισμένο και δεσμεύτηκε να επανεξετάσει και να επικαιροποιήσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο ως προς τον επίμαχο όρο”.

Πηγή: insurancedaily

Scroll to top